איך לתרגל כשחם?

הקיץ כבר כאן ובמהלך החודשים הקרובים הוא יילך ויבסס את נוכחותו בשגרה שלנו. החום בחוץ משפיע עלינו. על החום הפנימי הגופני שלנו, על הטמפרמנט, על מצב הרוח וגם על התרגול כמובן. אנחנו שואפים לתרגל בכל מצב ולהיות מסוגלים לקבל את השינויים סביבנו ולהכיל אותם, להתאים את עצמנו ואת התרגול גם למצבים חדשים ונוחים פחות.

שינויים חיצוניים כמו מזג אוויר עשויים להבליט את היתרונות שברצף תרגול מוכר וידוע – ויניאסות ביוגה או רפרטואר בפילאטיס, שהרי הכל משתנה כל הזמן בחוץ ובפנים, אנחנו שונים בכל אימון וכך מהווה התרגול עוגן מסוים כשלפחות ברובו הוא יציב, מוכר וידוע.

עם זאת, ישנן כמה אדפטציות שנוכל ליישם כדי לסייע לנו להסתגל לשינויים בטמפרטורות ולהמשיך לתרגל:

רצפים או תנועות מהירות, ומעברים בין תנוחות ותרגילים הם אלה שמעלים את טמפרטורת הגוף – אז אפשר להוריד קצת קצב, לשהות יותר זמן בתנוחות, לעשות פחות חזרות או לבחור מראש בתרגול סטטי יותר ו/או איטי.

הנשימה היא כלי מצוין לוויסות חום הגוף ושינוי התודעה – שימו לב שאתם נושמים בצורה נינוחה וסדירה במהלך התרגול. אתם מוזמנים להיעזר גם בתרגולי נשימה מרגיעים ייעודיים – כמו השיעור הבא שמשלב מדיטציה ונשימה מרגיעה עם תמי ליאור אהרוני. 

אל תמהרו להפעיל את המזגן! הוא עושה רושם ראשוני של מרגיע ומקל, אך למעשה אינו מיטיב עם השרירים ומקשה על הגוף להסתגל לטמפרטורה החיצונית, לפתח מנגנונים וחוסן. הוא יוצר חוסר הרמוניה ופער גדול מידי בין הסביבה החיצונית לפנימית שלנו.

זכרו שיוגה, פילאטיס ומדיטציה הם כלים מדהימים להרגעת הגוף והתודעה. בימים לוהטים בחוץ ובפנים אנחנו חייבים לווסת את עצמנו ולשמור על הסנטר מאוזן ושקט ככל האפשר.

המשיכו לתרגל!

 

פורסם על ידי yogablog

בלוג alyoga הכל אודות פילאטיס, יוגה, מדיטציה ואימוני גוף נפש

להשאיר תגובה

הזינו את פרטיכם בטופס, או לחצו על אחד מהאייקונים כדי להשתמש בחשבון קיים:

הלוגו של WordPress.com

אתה מגיב באמצעות חשבון WordPress.com שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

תמונת גוגל

אתה מגיב באמצעות חשבון Google שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

תמונת Twitter

אתה מגיב באמצעות חשבון Twitter שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

תמונת Facebook

אתה מגיב באמצעות חשבון Facebook שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

מתחבר ל-%s

%d בלוגרים אהבו את זה: