הגוף זוכר – על יוגה והתמודדות עם טראומה

בשנים האחרונות ישנה חשיפה רבה יותר למושגים טראומה ופוסט טראומה.

מושג הטראומה מופיע בעיקר על רקע של פיגועים, ירי של רקטות או פגזים על ישובים בארץ, תאונות דרכים, תקיפה פיזית או מינית ואסונות טבע. אך חוויה טראומטית יכולה להיווצר גם עקב אירועים "רגילים" יותר בחיי היום יום שלנו. טראומה יכולה להשפיע על תפקוד האדם בכל מיני צורות, ותופעות נפוצות במצב כזה הן: בעיות שינה, עצבנות, קשיי ריכוז, פגיעה בתיאבון, הימנעות ונתק רגשי.

חשוב לזכור כי חוויה של פגיעה וטראומה הינה דבר אישי וסובייקטיבי, אשר משתנה בהתאם לחומרת האירוע ויכולות ההתמודדות של האדם, ועל כן חשוב לכל אחד ובמיוחד מי אשר חווה אירוע קשה כלשהו לעבוד על עיבוד החוויה ורכישת כלי התמודדות שונים.

כיום מקובלת התפיסה כי טיפול בטראומה מיטבי כולל דרכים שונות אשר עובדות הן על הגוף והן על הנפש. הן הגוף והן הנפש מושפעים מחוויה של טראומה או פגיעה וניתן להתמודד עם החוויה בטכניקות טיפול מגוונות בהתאם לצרכי האדם.

תרגול יוגה יכול לספק כלים רבים לאלו אשר מתמודדים עם טראומה, תרגול יוגה יכול לעזור משמעותית בחיזוק היכולות הגופניות והתפיסה הגופנית אשר פעמים רבות נפגעות בחוויה טראומטית, בנוסף תרגילי נשימה ומדיטציה יכולים להעניק למתרגל כלים חשובים בפיתוח מודעות למצבו, חיזוק המערכת העצבית, אפשרות של נוכחות בהווה ותמיכה בתהליך של צמיחה והחלמה. תרגול יוגה גם יכול לעזור במציאת משמעות חדשה ותקווה לכך שהמציאות ואיתה גם החוויות הלא פשוטות יכולות להשתנות בעתיד.

הדבר החשוב ביותר הוא לא להישאר עם הטראומה לבד ולזכור שיש דרכים ואנשים אשר יוכלו לעזור.

 

מאמר על טראומה ותוצאותיה

על טראומה מתאונות דרכים

 

מודעות פרסומת