האם צריך להיות גמיש בשביל לתרגל יוגה? מאת אייל שיפרוני

מאחר שיוגה איננה ספורט
תחרותי או הישגי, אין צורך בשום תכונה פיזית מיוחדת כדי לתרגל יוגה. כל מה שנדרש
הוא רצון, סבלנות וכושר התמדה. אין שום חשיבות אם בתנוחת כפיפה קדימה מצליחים
להגיע עד הבהונות או אם אפשר לשלב את הרגליים לישיבת הלוטוס. האפקט של היוגה איננו
דווקא ביחס ישר למראה החיצוני של התנוחה. בהחלט יתכן שאדם נוקשה יפיק מתרגול יוגה
תועלת רבה יותר מאשר אדם גמיש מאוד. כל אחד צריך להגיע לרמת המתיחה המתאימה בשבילו
ולשהות שם. ושם קורים הדברים, שם לומדים להרפות ולהיות עם התחושות של הגוף, עם
הנשימה.

יוגה איננה תרגול של
גמישות, היא תרגול של ריכוז, הקשבה, תשומת-לב ומודעות. יתכן גם שהאפקטים
הפיזיולוגיים של מתיחות היוגה אינן פחותים אצל אנשים נוקשים, הרי גם הם נמתחים
למקסימום שלהם.

איל שפרוני הוא מורה בכיר להוראת יוגה בשיטת
איינגאר . ב-1995 הקים איל (בסטודיו בביתו) את האולפנה לאיינגאר יוגה בזכרון יעקב; באולפנה מלמד צוות מורים מובחר שהוכשר להוראה על-ידי
איל. תוכלו לקרוא עוד על איינגאר יוגה ועל האולפנה לאיינגאר יוגה ב- http://theiyengaryoga.com/

מודעות פרסומת

שאלות נפוצות על יוגה מאת: איל שפרוני

כמורה ותיק
ליוגה אני נתקל שוב ושוב בשאלות שתלמידים (או מתעניינים שאינם עדיין תלמידים)
מעלים. להלן אציג כמה מהשאלות האלו והצעות לתשובות. מקווה שיהיה לכם לתועלת!

להלן מקבץ
של שאלות נפוצות שאליהם אתייחס כאן:

  1. האם צריך להיות גמיש בשביל לתרגל יוגה?
  2. האם יוגה משפרת 'סבולת לב-ריאות' או שלשם כך נדרשת פעילות גופנית מאומצת יותר?
  3. האם כל אחד יכול לתרגל יוגה?
  4. האם אפשר להתחיל לתרגל יוגה בכל גיל?
  5. כמה זמן צריך לתרגל כל יום?
  6. האם היוגה עומדת בסתירה לשיטות התעמלות אחרות?
  7. באיזה שעה ביום רצוי לתרגל?
  8. כמה זמן צריך להמתין אחרי אוכל לפני שאפשר לתרגל?
  9. האם תרגול היוגה הוא ממכר?
  10. איזה ציוד צריך בשביל לתרגל איינגאר יוגה?
  11. האם יוגה היא שיטת התעמלות?
  12. האם בשעורי יוגה בשיטת איינגאר לומדים טכניקות נשימה?
  13. האם בשעורי יוגה בשיטת איינגאר לומדים טכניקות מדיטציה?
  14. איך מתמודדים עם כאבים בתנוחות?
  15. מה החשיבות של תרגול תנוחות מתקדמות (מדוע אין די
    בתרגול מספר קטן של תנוחות פשוטות)?