יוגה וידאו

עברתי על סרטוני  יוגה וידאו באינטרנט,

כל הסרטונים מראים גוף, מראים ידע של מורה, מראים תנועה איטית מאד או מהירה מאד.

מראים גוף מרשים מאד או גוף שמן במיוחד.

אבל לא מצאתי יוגה וידאו שמראה באמת אימון יוגה שלם,

לא מצאתי אימון יוגה וידאו שמצליח להעביר את רוח היוגה באמת,

חבל,

מצד שני זה גורם לי לחשוב על האתגר הבא, לצלם סרטוני יוגה וידאו טובים שיראו את הכוח של היוגה באמת.

סרט יוגה וידאו שלא יהיה סרט סקסי מצד אחד ולא משעמם מצד שני – הוידאו צריך להצליח להעביר את המהות של היוגה אחרת בשביל מה לצלם יוגה.

אפשרות אחת היא פשוט לצלם שיעור יוגה בוידאו כמו זה:


ואולי בעוד 30 שנה מישהו יהנה לראות איך שיעורי היוגה היו נראים פעם , אבל רואים שמי שמתאמן – מתאמן ביוגה ולא עושה ספורט אירובי.

והנה עוד יוגה וידאו הרבה יותר ישן שנותן כל כך הרבה השראה לאימון

http://www.yoga.co.il/articles/theheartofyoga.asp

אימון נעים

 

 

יוגה לכולם

במסגרת פרויקט קצר, הכנו תמונות יוגה להפצה ברשת במטרה לעורר מודעות ולעודד אנשים לתרגל יוגה.

מצורפת אחת מהן, מורה ליוגה שהיום בסביבות גיל 90, מדגימה את תנוחת היוגה Navasana

אם היא יכולה, גם אתם יכולים🙂

ולמי שרוצה: קישור להפיץ את התמונה בפייסבוק

זה לא הגיל, זה התרגיל והתנוחה, יוגה לכולם
זה לא הגיל, זה התרגיל והתנוחה, בואו ליוגה

הגוף זוכר – על יוגה והתמודדות עם טראומה

בשנים האחרונות ישנה חשיפה רבה יותר למושגים טראומה ופוסט טראומה.

מושג הטראומה מופיע בעיקר על רקע של פיגועים, ירי של רקטות או פגזים על ישובים בארץ, תאונות דרכים, תקיפה פיזית או מינית ואסונות טבע. אך חוויה טראומטית יכולה להיווצר גם עקב אירועים "רגילים" יותר בחיי היום יום שלנו. טראומה יכולה להשפיע על תפקוד האדם בכל מיני צורות, ותופעות נפוצות במצב כזה הן: בעיות שינה, עצבנות, קשיי ריכוז, פגיעה בתיאבון, הימנעות ונתק רגשי.

חשוב לזכור כי חוויה של פגיעה וטראומה הינה דבר אישי וסובייקטיבי, אשר משתנה בהתאם לחומרת האירוע ויכולות ההתמודדות של האדם, ועל כן חשוב לכל אחד ובמיוחד מי אשר חווה אירוע קשה כלשהו לעבוד על עיבוד החוויה ורכישת כלי התמודדות שונים.

כיום מקובלת התפיסה כי טיפול בטראומה מיטבי כולל דרכים שונות אשר עובדות הן על הגוף והן על הנפש. הן הגוף והן הנפש מושפעים מחוויה של טראומה או פגיעה וניתן להתמודד עם החוויה בטכניקות טיפול מגוונות בהתאם לצרכי האדם.

תרגול יוגה יכול לספק כלים רבים לאלו אשר מתמודדים עם טראומה, תרגול יוגה יכול לעזור משמעותית בחיזוק היכולות הגופניות והתפיסה הגופנית אשר פעמים רבות נפגעות בחוויה טראומטית, בנוסף תרגילי נשימה ומדיטציה יכולים להעניק למתרגל כלים חשובים בפיתוח מודעות למצבו, חיזוק המערכת העצבית, אפשרות של נוכחות בהווה ותמיכה בתהליך של צמיחה והחלמה. תרגול יוגה גם יכול לעזור במציאת משמעות חדשה ותקווה לכך שהמציאות ואיתה גם החוויות הלא פשוטות יכולות להשתנות בעתיד.

הדבר החשוב ביותר הוא לא להישאר עם הטראומה לבד ולזכור שיש דרכים ואנשים אשר יוכלו לעזור.

 

מאמר על טראומה ותוצאותיה

על טראומה מתאונות דרכים

 

אינדקס תנוחות יוגה

זה קורה, כל המידע על תנוחות יוגה, איך לעשות , מתי עם טיפים למתחילים ומתקדמים עכשיו ניתן למצוא בפורטל היוגה.

יותר מ-100 תנוחות יוגה עם תמונות של כל תנוחות היוגה.

אתם מוזמנים לבקר באינדקס תנוחות היוגה.

וכמו כן בעמוד הראשי של הפורטל כל יום תופיע תנוחת יוגה חדשה.

 

ג'ון פרינד חוזר ללמד יוגה

למי שפספס את הסערה הגדולה שהייתה בקהילת האנוסארה יוגה.

בשנה האחרונה, ג'ון פרינד אשר הקים את זרם האנוסארה יוגה, זרם אשר תפס תאוצה במהירות ברחבי ארה"ב וגם אצלנו נאלץ לפרוש בשל התנהגות לא נאותה.

ההתנהגות שלו ופרישתו לוו בהדים גדולים בעולם היוגה, וקיבלו ביטוי גם בארץ,

למשל בטקסטים שכתבו על הנושא אראל בן צדוק, תלמיד אנוסארה, ומאמר שכתב גילי חרובי בפורטל היוגה

ג'ון פרינד יצא (הוצא) לחופשה וכעת חוזר ללמד universal principles of hatha yoga, בשם אנוסארה הוא כבר לא יוכל להשתמש.

באתר שלו הוא כותב שהוא בילה את השנה בהתבוננות עצמית וחוזר ללמד את העקרונות של שיטתו ומודה לכולם על תמיכה וחמלה שיפגינו.

מעניין אילו תגובות זה יעורר בקרב תלמידיו וקהילת היוגה בכלל.

סליחה וחמלה אינם פשוטים גם למתרגלי יוגה ומורים אשר נפגעו מאוד מהתנהגותו.

אבל כל אחד עושה טעויות ואפשר רק לקוות שגם הוא למד מזה.

כאן יש ראיון שנערך איתו לפני מספר שנים.

אימון יוגה , טאי צ'י או צ'י קונג לשיפור איכות החיים של חולי אסטמה

למי שמתרגל יוגה – זה ידוע שתרגילי הנשימה – פראנימה עושים פלאים.

ואין ספק שמי שסובל ממחלה שקשורה למערכת הנשימה – יוגה יכולה לעזור

במאמר הבא תוכלו לקרוא על מחקר שנערך בנושא יוגה ואסטמה.

וכאן תוכלו לקרוא מאמר המציג כלים מעולם היוגה להתמודדות עם אסטמה

טאי צ'י ו – צ'י קונג הינם אומנויות תנועה ששמות דגש על ההרמוניה של גוף ונשימה כמו ביוגה, ולמרות שאין בהם את תרגילי הנשימה הקלאסים של היוגה, גם להם יש את הדרך לעזור לחולי אסטמה.