מה אתם עושים כשאתם קמים בבוקר?

אולי כבר שמעתם משהו על ׳טקס בוקר׳ ואולי יש לכם התחלה של אחד ולא ידעתם שהוא כזה. ואולי אתם קמים בבוקר ונותנים לצד שקמתם עליו ולהרגשה שקמתם איתה באותו יום לסחוף אתכם – מה שלפעמים זורם טוב ולפעמים מרגיש קצת כמו תאונת שרשרת…

אז מעבר לרוטינות הקבועות שמאפיינות את הבוקר שלנו (שטיפת פנים, מטלות בוקר וכו׳), טקס בוקר מאפשר לנו לקחת את היום ואת עצמנו צעד אחד קדימה מבחינת היכולות שלנו ובעצם להתכוונן להצלחה וליום טוב, אבל ממש!

תוכלו למצוא ברשת הרבה טיפים למה כדאי שיכיל טקס הבוקר שלכם, אבל הכי חשוב לדעתנו זה קודם כל להתחיל לקיים טקס כזה, להתנסות ולמצוא את הדברים שהכי עובדים עבורכם ועוזרים לכם להיטען באנרגיה חיובית לקראת יום חדש.

הנה כמה המלצות שאולי יתנו לכם רעיונות והשראה:

  • קומו מוקדם יותר מבדרך כלל כדי לאפשר לעצמכם זמן פנוי ושקט שלא יהיה כמותו לאורך היום.
  • שתו משהו לפני הקפה: מים עם לימון – טוב למערכת העיכול ומחזק את המערכת החיסונית, מים פושרים או תה צמחים. 
  • תנועהיוגה, פילאטיס, מתיחות או מה שבא לכם. אפשר למצוא באתר שיעורי און ליין שיעורים בכל הסגנונות והאורכים… 🙂

מעבר ליתרונות הידועים ולהשפעה החיובית על הגוף ועל המערכות הפיזיולוגיות, התנועה משקיטה ומרגיעה גם את התודעה ועוזרת לנו להגיע ׳נקיים׳ מרעש לשלבים הבאים.

  • התכווננות – חשוב לכוון את עצמנו ליום שמחכה לנו, לחשוב או ממש לדמיין אילו תכונות ואנרגיה נרצה לגייס לתוכו ולהביא איתנו. דרך מעולה לעשות זאת היא מדיטציה קצרה. 
  • ניקיון ומשימות בוקר – חלק חייבים להתקלח, חלק מתעוררים תוך כדי שטיפת כלים. הכל הולך! שלבו את הפעולות האלה בטקס הבוקר שלכם, במקום שמתאים לכם.
  • מוסיקה – כלי מצוין שמוכח גם מדעית לשיפור מצב הרוח ושחרור.   
  • תכנון – עכשיו אפשר לשבת ולתכנן את היום, לפרט משימות ולחלק אותן לפי קטגוריות וסדרי עדיפויות, לנסות להכניס אותן לתוך לוחות זמנים ולצאת ליום חדש ומגניב 🙂

בהצלחה!

כבר יש לכם טקס בוקר? מוזמנים לשתף עם עוד טיפים והמלצות ולתת השראה לכולם.

לתרגל יוגה ופילאטיס עם אביזרים

האם אתם מוצאים את עצמכם נמנעים משיעורים עם אביזרים? מפסיקים שיעור באמצע כי צריך להביא משהו שאין לכם?

קודם כל, חשוב שתדעו שברוב המקרים תוכלו לתרגל יוגה ופילאטיס גם בלי האביזר ועדיין להרוויח ממש הרבה מהשיעור!

כפי שאסביר עוד מעט, להרבה מאביזרי הסטודיו שנועדו לתמוך בנו יש תחליפים מעולים גם בבית וכשמדובר באביזרים שמוסיפים התנגדות כמו משקוליות, גומייה, כדור קטן או אפילו מג׳יק סירקל, תראו שתרוויחו יופי של אימון גם בלי האביזר באמצעות עבודה מדויקת וגיוס שרירי נכון.

מי שמנסה מאמין 🙂

אז איזה אביזרים מסתתרים אצלכם בבית בלי שידעתם שהם כאלה?

בלוק >>> ספר עבה

בלוק משמש בדרך כלל כדי לקצר את המרחק בינינו ובין הרצפה, כמו למשל בתנוחות עמידה בהם היד לא מגיעה לקרקע. ספר עבה וכבד כמו מילון הוא תחליף מצוין. וגם קופסת שימורים שנשארה בסטוק מהסגר. לא משנה איזה 🙂

רצועה >>> חגורה

מטרת הרצועה היא לעזור לנו לשפר טווחים, לגשר ולעזור להגיע לאנשהו – למשל כשמנסים ליישר רגל אל התקרה בשכיבה ולאחוז בה. חגורה תעשה עבודה דומה.

בולסטר >>> שמיכה מגולגלת  

בולסטר למעשה ׳מרים׳ אותנו ועוזר לשבת על הקרקע בגב ישר או להקל בכפיפות קדימה. שמיכה, מגבת מגולגלת או כריות ספה קשיחות יענו על הצורך הזה. שימו לב שאתם מגלגלים אותם באופן הדוק.

משקוליות >>> בקבוקי מים

פחיות שימורים או צמד בקבוקי מים יכולים להפוך בקלות למשקוליות.

כדור קטן >>> כדור גמיש של הילדים

גם כדור קטן לא חייב להירכש במיוחד לאימון פילאטיס. בהרבה בתים עם ילדים מתגלגלים שלל כדורי גומי רכים או מכווצ׳צ׳ים שיכולים לעשות יופי של עבודה בין הירכיים, הקרסוליים ועוד.

כאמור, ביכולתם של מג׳יק סירקל, גומייה ועוד אביזרים נפלאים להפוך את התרגול לעצים יותר אבל ברוב המקרים הוא יהיה אפקטיבי גם בלעדיהם.

נשמח אם תשתפו בתגובות באיזה אביזר אתם הכי אוהבים להשתמש וגם אם תספרו אם ניסיתם לעשות שיעור יוגה, פילאטיס או מדיטציה ללא אביזר ואיך זה עבד עבורכם.

 

איך לתרגל כשחם?

הקיץ כבר כאן ובמהלך החודשים הקרובים הוא יילך ויבסס את נוכחותו בשגרה שלנו. החום בחוץ משפיע עלינו. על החום הפנימי הגופני שלנו, על הטמפרמנט, על מצב הרוח וגם על התרגול כמובן. אנחנו שואפים לתרגל בכל מצב ולהיות מסוגלים לקבל את השינויים סביבנו ולהכיל אותם, להתאים את עצמנו ואת התרגול גם למצבים חדשים ונוחים פחות.

שינויים חיצוניים כמו מזג אוויר עשויים להבליט את היתרונות שברצף תרגול מוכר וידוע – ויניאסות ביוגה או רפרטואר בפילאטיס, שהרי הכל משתנה כל הזמן בחוץ ובפנים, אנחנו שונים בכל אימון וכך מהווה התרגול עוגן מסוים כשלפחות ברובו הוא יציב, מוכר וידוע.

עם זאת, ישנן כמה אדפטציות שנוכל ליישם כדי לסייע לנו להסתגל לשינויים בטמפרטורות ולהמשיך לתרגל:

רצפים או תנועות מהירות, ומעברים בין תנוחות ותרגילים הם אלה שמעלים את טמפרטורת הגוף – אז אפשר להוריד קצת קצב, לשהות יותר זמן בתנוחות, לעשות פחות חזרות או לבחור מראש בתרגול סטטי יותר ו/או איטי.

הנשימה היא כלי מצוין לוויסות חום הגוף ושינוי התודעה – שימו לב שאתם נושמים בצורה נינוחה וסדירה במהלך התרגול. אתם מוזמנים להיעזר גם בתרגולי נשימה מרגיעים ייעודיים – כמו השיעור הבא שמשלב מדיטציה ונשימה מרגיעה עם תמי ליאור אהרוני. 

אל תמהרו להפעיל את המזגן! הוא עושה רושם ראשוני של מרגיע ומקל, אך למעשה אינו מיטיב עם השרירים ומקשה על הגוף להסתגל לטמפרטורה החיצונית, לפתח מנגנונים וחוסן. הוא יוצר חוסר הרמוניה ופער גדול מידי בין הסביבה החיצונית לפנימית שלנו.

זכרו שיוגה, פילאטיס ומדיטציה הם כלים מדהימים להרגעת הגוף והתודעה. בימים לוהטים בחוץ ובפנים אנחנו חייבים לווסת את עצמנו ולשמור על הסנטר מאוזן ושקט ככל האפשר.

המשיכו לתרגל!

 

שיעורי פילאטיס באינטרנט

לא יאומן שזה קורה.

פילאטיס אונליין – גישה חופשית למעל 500 שיעורי פילאטיס מקצועיים.

פילאטיס מזרן שמועבר ע״י המורים הטוסים בארץ

פילאטיס מכשירים על רפורמר, כסא ואפילו טאוור.

פילאטיס להריון ועוד.

אנחנו מזמינים אתכם לבקר באתר ובחור את שיעור פילאטיס במיוחד בשבילכם.

אפילו חלוצת הפילאטיס בארץ – דליה מנטבר מעבירה ביוגה נאו שיעורים.

כך שאין תירוצים לא להתאמן בכל מקום ובכל זמן

YogaNow – שיעורי יוגה באינטרנט

שמחים לבשר שעלה אתר חדש שכולו שיעורי יוגה באינטרנט

כעת לא תצטרכו יותר לחפש , כל המורים הטובים בארץ מרוכזים באתר אחד,

עם שיעורים באיכות הגבוהה ביותר שיש.

שיעורי יוגה באינטרנט

שיעורי פילאטיס באינטנט

שיעורי מדיטציה באינטרנט

ועוד הרבה סגנונות כמו פלדנקרייז ופלייסטיק ועוד.

מוזמנים לבקר

יוגה וידאו

עברתי על סרטוני  יוגה וידאו באינטרנט,

כל הסרטונים מראים גוף, מראים ידע של מורה, מראים תנועה איטית מאד או מהירה מאד.

מראים גוף מרשים מאד או גוף שמן במיוחד.

אבל לא מצאתי יוגה וידאו שמראה באמת אימון יוגה שלם,

לא מצאתי אימון יוגה וידאו שמצליח להעביר את רוח היוגה באמת,

חבל,

מצד שני זה גורם לי לחשוב על האתגר הבא, לצלם סרטוני יוגה וידאו טובים שיראו את הכוח של היוגה באמת.

סרט יוגה וידאו שלא יהיה סרט סקסי מצד אחד ולא משעמם מצד שני – הוידאו צריך להצליח להעביר את המהות של היוגה אחרת בשביל מה לצלם יוגה.

אפשרות אחת היא פשוט לצלם שיעור יוגה בוידאו כמו זה:

ואולי בעוד 30 שנה מישהו יהנה לראות איך שיעורי היוגה היו נראים פעם , אבל רואים שמי שמתאמן – מתאמן ביוגה ולא עושה ספורט אירובי.

והנה עוד יוגה וידאו הרבה יותר ישן שנותן כל כך הרבה השראה לאימון

http://www.yoga.co.il/articles/theheartofyoga.asp

אימון נעים

 

 

יוגה לכולם

במסגרת פרויקט קצר, הכנו תמונות יוגה להפצה ברשת במטרה לעורר מודעות ולעודד אנשים לתרגל יוגה.

מצורפת אחת מהן, מורה ליוגה שהיום בסביבות גיל 90, מדגימה את תנוחת היוגה Navasana

אם היא יכולה, גם אתם יכולים 🙂

 

זה לא הגיל, זה התרגיל והתנוחה, יוגה לכולם
זה לא הגיל, זה התרגיל והתנוחה, בואו ליוגה

 

הגוף זוכר – על יוגה והתמודדות עם טראומה

בשנים האחרונות ישנה חשיפה רבה יותר למושגים טראומה ופוסט טראומה.

מושג הטראומה מופיע בעיקר על רקע של פיגועים, ירי של רקטות או פגזים על ישובים בארץ, תאונות דרכים, תקיפה פיזית או מינית ואסונות טבע. אך חוויה טראומטית יכולה להיווצר גם עקב אירועים "רגילים" יותר בחיי היום יום שלנו. טראומה יכולה להשפיע על תפקוד האדם בכל מיני צורות, ותופעות נפוצות במצב כזה הן: בעיות שינה, עצבנות, קשיי ריכוז, פגיעה בתיאבון, הימנעות ונתק רגשי.

חשוב לזכור כי חוויה של פגיעה וטראומה הינה דבר אישי וסובייקטיבי, אשר משתנה בהתאם לחומרת האירוע ויכולות ההתמודדות של האדם, ועל כן חשוב לכל אחד ובמיוחד מי אשר חווה אירוע קשה כלשהו לעבוד על עיבוד החוויה ורכישת כלי התמודדות שונים.

כיום מקובלת התפיסה כי טיפול בטראומה מיטבי כולל דרכים שונות אשר עובדות הן על הגוף והן על הנפש. הן הגוף והן הנפש מושפעים מחוויה של טראומה או פגיעה וניתן להתמודד עם החוויה בטכניקות טיפול מגוונות בהתאם לצרכי האדם.

תרגול יוגה יכול לספק כלים רבים לאלו אשר מתמודדים עם טראומה, תרגול יוגה יכול לעזור משמעותית בחיזוק היכולות הגופניות והתפיסה הגופנית אשר פעמים רבות נפגעות בחוויה טראומטית, בנוסף תרגילי נשימה ומדיטציה יכולים להעניק למתרגל כלים חשובים בפיתוח מודעות למצבו, חיזוק המערכת העצבית, אפשרות של נוכחות בהווה ותמיכה בתהליך של צמיחה והחלמה. תרגול יוגה גם יכול לעזור במציאת משמעות חדשה ותקווה לכך שהמציאות ואיתה גם החוויות הלא פשוטות יכולות להשתנות בעתיד.

הדבר החשוב ביותר הוא לא להישאר עם הטראומה לבד ולזכור שיש דרכים ואנשים אשר יוכלו לעזור.

 

מאמר על טראומה ותוצאותיה

על טראומה מתאונות דרכים

 

אינדקס תנוחות יוגה

זה קורה, כל המידע על תנוחות יוגה, איך לעשות , מתי עם טיפים למתחילים ומתקדמים עכשיו ניתן למצוא בפורטל היוגה.

יותר מ-100 תנוחות יוגה עם תמונות של כל תנוחות היוגה.

אתם מוזמנים לבקר באינדקס תנוחות היוגה.

וכמו כן בעמוד הראשי של הפורטל כל יום תופיע תנוחת יוגה חדשה.

 

ג'ון פרינד חוזר ללמד יוגה

למי שפספס את הסערה הגדולה שהייתה בקהילת האנוסארה יוגה.

בשנה האחרונה, ג'ון פרינד אשר הקים את זרם האנוסארה יוגה, זרם אשר תפס תאוצה במהירות ברחבי ארה"ב וגם אצלנו נאלץ לפרוש בשל התנהגות לא נאותה.

ההתנהגות שלו ופרישתו לוו בהדים גדולים בעולם היוגה, וקיבלו ביטוי גם בארץ,

למשל בטקסטים שכתבו על הנושא אראל בן צדוק, תלמיד אנוסארה, ומאמר שכתב גילי חרובי בפורטל היוגה

ג'ון פרינד יצא (הוצא) לחופשה וכעת חוזר ללמד universal principles of hatha yoga, בשם אנוסארה הוא כבר לא יוכל להשתמש.

באתר שלו הוא כותב שהוא בילה את השנה בהתבוננות עצמית וחוזר ללמד את העקרונות של שיטתו ומודה לכולם על תמיכה וחמלה שיפגינו.

מעניין אילו תגובות זה יעורר בקרב תלמידיו וקהילת היוגה בכלל.

סליחה וחמלה אינם פשוטים גם למתרגלי יוגה ומורים אשר נפגעו מאוד מהתנהגותו.

אבל כל אחד עושה טעויות ואפשר רק לקוות שגם הוא למד מזה.

כאן יש ראיון שנערך איתו לפני מספר שנים.